lördag 24 september 2016

Chromebooks

Jeg har kun arbejdet 1 måned på mine nye arbejdsplads og der er mange ting der skal læres nyt for mig. Jeg har for eksempel ikke brugt googleapps, classroom, sites tidligere der er også mange rutiner i forbindelse med det digitale livet der skal implementeres i min hverdag. On top of that har nu vores år 7 elever fået Chromebooks, de ankom i mandags og allereden er anarkien løs. Hvornår, til hvad skal disse maskiner bruges til? Igår da eleverna havde fridag og pædagoger mødtes for samvær på Malmös konsthall, spurgte jeg mine kolleger: Nååå, hvordan ser Malmös IT-strategi ud? Hvorfor har år 1, 4 og 7 i Malmö fået Chromebooks? De grinede og svarede : Jaaaa, det ved vi ikke rigtigt.... Jeg synes det er meget mærkligt at kommunen bruger mange penge på det her og lærerne ved ikke hvorfor. På mandag skal jar spørger min chef om kommunens IT-strategi...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar