onsdag 19 augusti 2009

Nya tag?

Jag har dåligt samvete för att det har blivit tvärstopp i kursandet (har gått ner på 25%, tröttnade på det röda). Den senaste veckan har jag inte gjort någonting på kursen, jag har focuserat så mycket den nya terminen. Min kollega och jag får en ny sjua, så det är mycket att förbereda. Jag hoppas att jag kan köra igång igen till helgen.

Nu när jag varit på jobbet ett par dagar känner jag grym energi för att börja min "nya" digitala pedagogik. Dessutom är jag (och kanske också mina kollegor?!) extra nöjd med att vi i vår nya plattform ska ha pingpong (jag har redan visat en kollega hur man gör test). Jag har startat en ny blogg för mina elever jag har tänkt att mest eleverna ska skriva där, vi får se hur det går.

Imorgon kommer eleverna! Hoppas de (och föräldrarna) kommer att gilla mina idéer.

4 kommentarer:

  1. Det känns igen, men man får försöka skippa det dåliga samvetet och istället tänka på allt man faktiskt redan hunnit få ut av kursen. T ex energin för att tillämpa digital pedagogik i jobbet, eller hur? Jag har också massor av idéer, försöker bara hitta tid för att kunna genomföra dem. Heja, heja!

    SvaraRadera
  2. Hej Annika och Helena! Vill håla med om det dåliga samvete och hur lätt det är att känna sig stressad av allt man har kvar! Men som du säger Helena, man måste tänka att det är resan som gäller och inte bara resmålet (the journey not the destination that counts!) Ska bli intressant att kolla hur det går för dig Annika med dina idéer och hur de fungerar med dina elever! Lycka till! Roligt med Vokin också!

    SvaraRadera
  3. Denna kurs om någon är inte en kurs där man vinner bara för att man är först i mål.

    SvaraRadera
  4. Jag har också valt att sänka hastighet från 50 till 25... Det känns faktiskt riktigt skönt! På ett sätt vill jag inte att kursen ska ta slut, för det har varit så roligt att lära sig så mycket nytt. Sådant som jag kommer att ha användning för i mitt yrke.

    SvaraRadera