tisdag 4 augusti 2009

Virtuella världar

Har ordnat mig en avatar i Second life. Jag tycker det var ganska svårmanövrerat om man jämför med WoW. Jag besökte svenska ambassaden och läst dokument, tittat på IKEAs bokhylla mm, använde också direktlänken för att uppleva schizofreni.
Jag tyckte det var trist att gå omkring ensam, när jag spelade WoW sprang ju det omkring massvis av andra spelare, plus att det fanns andra figurer att fråga. På svenska ambassaden fanns det ju inte ens någon i receptionen, TRÅKIGT!

Visst är det en upplevelse att t ex gå omkring i antika Rom eller dylikt. Det finns dock många museer som har ordnat det själva på sina hemsidor och jag tycker att det känns mer trovärdigt. Jag vet vem avsändaren är och kan värdera informationen jag från utifrån det. Jag antar att det finns företag på SL som finns där för att sälja, hur ser jag det? Ska eleverna samtidigt som de ska ta till sig ett innehåll samtidigt värdera det?

3 kommentarer:

  1. Jag lever också ett liv i SL men oj så tråkigt. Jag tycker man mest ser sig omkring och inte gör så mycket. Har pratat med en del personer men så värst händelserikt är det inte. Du sammanfattar SL rätt bra TRÅKIGT.

    SvaraRadera
  2. Jag tyckter också att SL var tråkigt, fast jag gillade inte WoW heller. Figuren i SL rörde sig dessutom väldigt långsamt! :-)

    SvaraRadera
  3. Ta er till min blogg med bara 4500 inlägg om Second Life så skall ni sett att det både finns folk och att göra:-)

    http://tinasuniversum.blogspot.com/

    Som även är fylld med länkar till andra bloggar av svenskar och vad som händer mest hela tiden!

    Varmt Välkomna!

    SvaraRadera