söndag 2 augusti 2009

Mobiltelefon

Jag har inte fått ordning på mitt mobilbloggande än (jag som hade tänkt skicka en go bild från matchen på gamla Ullevi idag), men hoppas att någon snart tar sig ann min förfrågan på diskutera.

Jag behöver inte någon hjälp med funktionerna i min mobil (min 11- åriga dotter hjälper mest mormor) min w300i är väl använd och jag använder de flesta funktioner. Spelar gör jag sällan (kanske när jag sitter i tandläkarens väntrum?) men jag kan dem, (med tre barn tar man hellre en powernap om man har tid över).

Som vanligt måste jag reservera mig kring användandet av mobiltelefoner i skolan. Att förutsätta att alla har mobil funkar inte, majoriteten har, så visst skulle man ibland kunna använda mobilen i undervisningen (till mer än att räkna matte och skriva in läxor). Vi brukar ha en stadsorientering varje år med våra åttor, jag har redan börjat fundera på hur vi ska kunna använda mobilerna hmm....

Jag har använt föräldrarnas mobilnr där emot, eftersom inte alla kollar e-post varje dag är det ett bra sätt att få ut info med kortvarsel t ex återläsning nästa dag, inställda morgonlektioner.

2 kommentarer:

  1. I stadsorienteringen kan du väl låta dem fotografera vissa platser som kontroll att de varit där. Sätt upp ett ord på varje kontroll som sedan ska bilda en berättelse eller låt dem välja ett tema och låt dem gå ut och hitta objekt som passar till detta tema i staden. Tror du det funkar? Låter kanske lite rörigt. :-)

    SvaraRadera