torsdag 2 juli 2009

Bloggar

Jag vet att många använder bloggen för att skriva om sitt vardagsliv och vilka kläder de har på sig. Totalt ointressant för mig- kanske intressant för någon annan. Jag läser många skolrelaterade bloggar framför allt Uggleblogg, hon har lärt mig allt jag kan om IKT. Så vill jag att bloggarna ska fungera, kunskapsförmedling från en som har ett intresse till en som har intresse att lära sig.

Jag har en annan blogg också, där skrev jag till elever och föräldrar vad vi hade arbetat med under veckan. Jag la ner den efter påsk då man aldrig fick någon respons från föräldrarna. De berättade för rektorn och klassföreståndarna att det var jättebra, men aldrig en kommentar till mig så jag tröttnade. jag ska prova igen till hösten. Den bloggen är gjord på edublog, jag har ingen aningom det är bättre, sämre eller annorlunda.

Vi ska få någon ny platt form nästa år, jag vet inte om jag kommer att "behöva" blogga då. Varför jag bloggade förra terminen var för att vi hade kunskapsnätet och det var så dåligt och tråkigt att använda.

Bloggen är ett bra verktyg som tex kursdagbok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar