fredag 3 juli 2009

Flickr

Så, nu har jag ett Flickr- konto. Jag tyckte det tog lång tid att hitta ett foto som jag kunde använda. Jag använder själv Picasa som webbalbum, det känns tryggt att ha alla foton på ännu ett ställe, plus att man kan dela med familj och vänner.

Jag tittade bara lite snabbt på redigerigsknapparna, men det känns som att Picasa har fler effekter än Flickr. Flickr är nog mer ett medium för att publicera redan klara foton.

Jag ser flera användningsområden, både att söka på platser man inte kan besöka, se det vardagliga livet som är svårt att förstå. Men också själv presentera en plats med hjälp av kartan och foton eleverna tagit.

Här är adressen till min Flickr- sida:

http://www.flickr.com/photos/40086641@N06/

1 kommentar:

  1. Hej!
    Håller med dig om att Flickr känns mer som ett verktyg för att ladda upp färdiga bilder och lägga till "tags" så att andra kan söka bland bilderna och återanvända dem. Mina egna privata bilder - då använder jag Picasa. Picasa erbjuder bra redigeringar av bilder och enkel uppladding till webbalbum. Har du publicerat något i din fotostream för att jag kom inte åt någonting! Trevlig helg!

    SvaraRadera