torsdag 2 juli 2009

RSS

Så där nu har jag lagt till några RSS. Jag valde naturligtvis Uggleblogg (och lite annat). Jag tog det via mitt google-konto.

RSS är säkert ett bra sätt för att hålla sig uppdaterad och spara tid. Fast ibland är det ju bra att gå in och bara kolla lite gamla inlägg, man hittar grejer hos folk som man glömt bort. Jag är inte så jätteeffektiv jämt men det har ju sina fördelar också.

Jag vet inte om jag kommer använda googlesRSS- läsare. Vet inte om det är bäst men jag får väl byta annars.

jag får titta på fuktionerna och prova en annan läsare också innan jag utalar mig om för- och nackdelar. Fördelen borde vara att den är on-line så jag kan nå den från jobbet också sedan.

RSS-läsare är ju jättebra för att snabbt tillsammans med eleverna kunna följa olika nyhetsrapporteringar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar