torsdag 9 juli 2009

Sociala nätverk

Jag har skaffat mig ett Twitter- konto. Har fått två "kompisar" Sebastian och Stefan från kursen. Jag vet inte om jag kommer orka twittra, dessutom är jag extremt ointresserad av "skvaller", läser aldrig veckotidningar (inte kvällstidningar heller för den delen). Jag måste först hitta lite fler intressanta människor att följa.

Intressant artikel om hur NY times försöker nå ut till fram för allt yngre läsare via olika sociala nätverk.

http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/artikel_3171093.svd

Tack till Carina som hade en bra länk med tips på hur man kan använda Twitter i undervisningen. Får se vilket man kommer ihåg att prova till hösten. Det svåra för mig är att eftersom jag arbetar i grundskolan kan jag inte förutsätta att alla har mobil och internetuppkoppling (vilket inte alla har).

Jag har ett facebook- konto, är inne någon gång i veckan (förutom nu när jag har ledigt då är jag inne varannan dag). Gör ingen särskilt, kommenterar kompisar. Visst är det kul att hitta gamla kompisar och ta upp kontakten igen men jag lägger hellre tid på att träffas.

Jag har ett konto på Stayfriends men det blir inte direkt någon aktivitet där då det inte finns något att "göra" som på FB. De skulle integrera SF i FB.

Härom dagen gick jag med i 23IKT-saker ett ning nätverk. De har olika övningar ungefär som våra, jag har inte hunnit titta på det än så jag får återkomma med en recension.

2 kommentarer:

  1. Hej! försökte hitta dig i Twitter men lyckade inte. Du kanske kan "följa" mig så hittar jag dig: sök på carinaspratley!

    SvaraRadera
  2. Några ord till.. följ James Clay och timbuckteeth (Steve Wheeler) då blir det inte bara skvaller men även en del intressant länkar från deras konferens presentationer. Jag har redan hittat några intressant på det sättet.

    SvaraRadera